المصطفي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المصطفي

موقع شامل

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

شوية نكت يا رب تعجبكوا

كاتب الموضوعرسالة
المصطفي
Admin
Admin
المصطفي

شوية نكت يا رب تعجبكوا Empty
مُساهمةموضوع: شوية نكت يا رب تعجبكوا   شوية نكت يا رب تعجبكوا Icon_minitimeالأربعاء يونيو 04, 2008 2:15 am

مرة اتنين فلاحين كانوا فى الغيط لاقوا طيارة طايرة فى السما الاول قال

طيارة الرئيس اهى
و الثانى قال طيارة الوزير اهى
قالوا احنا نروح الى العمدة و يحكم ما بينا
قالوا للعمدة على الموضوع
قال لهم شفتوا قدام الطيارة موتسيكلات
قالوا لا
قال خلاص دى طيارة الوزير

مرة واحد بلديتنا معاة قنبلة عمال يحدفها من الايد دى الى الايد التنيه قبله واحد قال له

يخربيتك مش خايف لحسن القنبله تفرقع فى وشك قال له معايا وحده تنيه

مسؤل مهم راح جنينة الحيوانات بيقول للقرد انا عايزك تعجنلى عجين الفلاحة القرد مش راضى يرد

قالوا تانى برضوة مش راضى يرد
قالوا المسؤل انتا مبتردش لية
قالوا اعجن ازاى هو انتا خليت فيها دقيق

مرة ثلاثة يهود اتفقوا انهم يتبرعوا مال للفقراء فقالوا هنعمل ايه؟
الاول قال انا هحفر حفرة وارمى جميع اموالى فى السماء الى هيقع فى الحفرة للفقراء والى برة هيكون لى والثانى قال انا هعمل خط وهرمى المال الى هيقع على ايمين لى والشمال للفقراء اما الثالث كان اشد بخل قال انا هرمى امال فى السماء الى هيقع على الارض لى والى هيفضل فى اسماء للفقراء

واحد بخيل عنده اربع حيطان دهن واحده منهم باللون

الاصفر والباقى كتب عليهم نفس اللون

واحد دمياطي كان شايل زجاجة صبغة يود وقعت منه وأنكسرت قام

جرح نفسه علشان ثمن الزجاجه ميروحش هدر

مره كان في جماعه واقفين فقام واحد منهم وقال انا هسأل اسئله واللي يجاوب نعرف هو ذكي ليه

1:حاجه بتمشي في الشارع وليها اربع عجلات
فرد محمدد وقال عربيه فقاله انت ممتاز بابا بيشتغل ايه يامحمدفقاله دكتور فقال شايفين ولاد الدكاتره اذكيه ازاي
2:حاجه بتمشي في الشارع وليها عجلتين
فرد مصطفي وقاله عجله فرد عليه ممتاز بابا بيشتغل ايه يامصطفي فقاله مهندس فقالهم شايفين ولاد المهندسين اذكيا ازاي
3:حاجه بتطير وليها جناحين
فرد ياسر وقاله تمساح فقاله انت غبي ومتخلف بابا بيشتغل ايه ياياسر قاله لواء شرطه فرد عليه بسرعه وقال علي فكره التمساح ممكن يطير بس لو شد حيله شويه

صعيدي وامريكي الامريكى قال للصعيدي وصلتوفين بالتطور الصعيدي رد وقال

ياعم تطور ايه دا اححنا رجعنا لورا، ثم سأل الصعيدي الامريكي انتو وصلتو فين بالتطور؟ الامريكي قاله اححنا وصلنا بالتطور اذا القمر الصناعى عطل في السما نقدرنصلحه الصعيدي فكر شويةوقل يااااااااااااااه هو المفك بتاعكم طوله أد ايه

مره قرية كلها أغبيا كان فيها حفره كل يوم واحد يقع فيها عملوا مجلس علشان يشوفوا حل للحفره دي قام واحد وقال يا جماعه احنا نحط عربية اسعاف جنب الحفره علشان المصابين يتنقلوا بسرعه قام التاني قال احنا نبني مستشفى جنب الحفره علشان يتنقلوا أسرع قام التالت قالهم يا جامعه انتوا مغلبين نفسكم ليه احنا نردم الحفرة دي ..ونحفر واحدة تانية جنب المستشفى

واحد كسلان جداً ...بيقول لصاحبه : مش انا اشتغلت . قال له مبروك اشتغلت فين ؟؟ قال له

في مطبعه... اقعد علي الورق علشان ما يطرش

موظف راح يدى صوته فى الانتخابات فاختار لا وهو مروح قابل واحد صاحبه فسألو عملت ايه ؟قاله علمت على لا لطم صاحبه وقاله

روحت فى شربة ميه فسأله الموظف ايه الحل ؟قاله ارجع بسرعه وصلح اللى كتبته واكتب نعم رجع الموظف لرئيس اللجنة وقاله :-
جيت اعلم على نعم غصب عنى علمت على لا
مسكه رئيس اللجنة من ودنه
وقاله احنا صلحناه لك اوعى تعمل كده تانى

واحد اتصل بصاحبه فى التليفون.. ورد عليه ابنه الصغير بصوت واطى

الو بابا فين يا حبيبى... رد عليه: مشغول يا عمو.... طيب ماما فين: قاله ماما كمان مشغوله. يا عمو.... قاله: طيب مشغولين فى ايه يا حبيبى... مع البوليس يا عمو.... وبيعمل ايه البوليس عندكم...... اصلى مستخبى منهم وبيدوروا عليا

https://elmostafa.hooxs.com

شوية نكت يا رب تعجبكوا
صفحة 1 من اصل 1